اخبار شهر استانبول

اخبار کوتاه استانبول

اخبار شهر استانبول

اخبار کوتاه استانبول

استانبول

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر کشور ترکیه با توجه به برخورداری از طبیعت و جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود و همچنین فاصله نزدیکی که با ایران دارد به یکی از مقاصد محبوب نزد ایرانیان تبدیل‌ شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مهرپرواز،  بررسی توریست‌های در ترکیه نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر نه‌تنها ایرانیان بلکه دیگر مردم از سراسر نقاط دنیا تور کشور ترکیهخریداری کرده و سفری پرماجرا را به کشور ماه و ستاره تجربه می‌کنند.

در کرانه‌های غربی کشور ترکیه و در ۷۱ کیلومتری استان آیدین شهری با طبیعت خدادادی و منحصربه‌فرد خود با نام کوش آداسی که به جزیره پرنده شهرت دارد واقع‌ شده است و این لقب به‌واسطه شکل جزیره می‌باشد که شبیه به یک پرنده است.

تور استانبول ارزان

کوش آداسی نیز امروزه در کنار دیگر شهرها و استان‌های ترکیه همچون استانبول، آنکارا، قونیه، ترابزون به یکی از مناطق محبوب نزد مردم ایران تبدیل‌ شده و ایرانیان همواره سعی می‌کنند با خرید تور کوش آداسی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود، سفری به‌دوراز دغدغه و نگرانی را به این شهر پرماجرا تجربه کنند.

از طرفی بندر کوش آداسی با توجه به اینکه به جزیره یونانی ساموس بسیار نزدیک است برای گردشگران از اهمیت و جذابیت خاصی برخوردار می‌باشد و در فصول مختلف سال مخصوصاً در بهار و تابستان سفرهای آبی همراه با کشتی قایق‌های موتوری بین دو شهر برقرار است.

کوش آداسی از مقاصد برتر برای اجرای تورهای کشتی کروز است و اغلب گردشگران این منطقه را به دلیل دریای آرامش بخشی که دارد انتخاب می‌کنند. اما باید گفت که جاذبه‌های کوش آداسی صرفا به دریا و طبیعت چشم‌نواز خود ختم نمی‌شوند و وجود بناهای تاریخی در این شهر اشاره به قدمت آنجا دارند که تعدادی از آثار تاریخی این شهر به‌جامانده از یونان باستان هستند.

در زیر به چند مورد از جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز کوش آداسی اشاره‌ شده‌اند.

شهر تاریخی پیرنه

یکی از شهرهای باستانی که در میان مناظر کوهستانی کوش آداسی قرار دارد شهر تاریخی پیرنه می‌باشد که تا ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح آبادانی در این شهر وجود داشت اما به دلیل مسدود شدن مسیر رودخانه مندار به‌مرور زمان خالی از سکنه شد حتی بسیاری از افرادی که در آنجا زندگی می‌کردند مردند و از آن زمان تنها بناهای یادواره آن زمان در این مکان باقی‌ مانده‌اند.

در این میان معبد آتن و آمفی‌تئاتر بزرگ آن از دیدنی‌های شهر باستانی پیرنه محسوب می‌شوند.

کاروانسرای تاریخی کوش آداسی، گورجین آداسی، کاروانسرای محمد پاشا، شهر باستانی میلتوس و دیدیما نیز از دیگر مناطق تاریخی کوش آداسی به شمار می‌روند که با بازدید از هر کدام می‌توان غرق در تاریخ این شهر مخصوصاً یونان باستان و عثمانی شد.

منطقه بندری، روستای کیرازلی، پارک ملی بیوک مندرس و شبه‌جزیره دیلک از دیگر زیبایی‌های طبیعی این شهر به شمار می‌روند.

خرید از محبوب‌ترین بخش‌های یک سفر به شمار می‌رود و گردشگران همواره در سفر خود به دنبال اجناسی هستند که از نظر قیمت و کیفت مقرون‌به‌صرفه باشد.

در زیر به سه مورد از مراکز خریدی که می‌توان در آن‌ها می‌توان خریدهای خوبی را انجام داد، نام‌ برده شده‌اند.

· مرکز خرید سوکه

این مرکز در ۴۰ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و برندهای مطرح و مشهور در دنیا در آنجا فعالیت می‌کنند و اجناسی با کیفیت عالی و قیمت مطلوب ارائه می‌دهند و بازدیدکنندگان هرروز هفته از ۱۰ صبح تا ۲۲ می‌توانند در این مجموعه حضورداشته باشند.

· بازار بزرگ کوش آداسی

از بازارهای معروف و پرطرفدار در این شهر که دومین بازار بزرگ در ترکیه نیز به شمار می‌رود گرند بازار کوش آداسی می‌باشد که کالاهای مختلف در بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه به فروش می‌رسند.

درب بازار از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ بر روی خریداران و بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

· مرکز خرید نوادا اوتلت

این مجموعه لوکس از مراکز خرید زنجیره‌ای در ترکیه به شمار می‌رود که علاوه بر خرید تمامی امکانات برای بازدیدکنندگان همچون سالن سینما، پارکینگ اختصاصی، سالن بازی کودکان و رستوران تعبیه‌ شده‌اند.

آب‌وهوا در کوش آداسی چگونه است؟

آب‌وهوا در کوش آداسی به صورت مدیترانه‌ای می‌باشد به این معنا که این شهر دارای تابستان گرم و زمستان معتدل است و گرم‌ترین ماه سال در آنجا ژوئیه می‌باشد.

از طرفی با توجه به اهمیت موضوع آب‌وهوا در یک سفر به هر منطقه‌ای، با توجه به این‌که ایرانیان اغلب در تعطیلات عید نوروز فرصت سفر پیدا می‌کنند، می‌توان گفت که در بهار آب‌وهوای کوش آداسی کاملا معتدل می‌باشد اما در ایام نوروز درجه دمای هوا کمی پایین‌تر است و گردشگران گرما و رطوبت آن‌چنانی در این شهر حس نمی‌کنند.

 

  • ۹۸/۱۰/۲۲
  • مهدی مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی